Mellansula-komponenten ?r bokstavligen of?r?ndrad fr?n det ursprungliga Helios och ?r det element som mest h?ller skosidan bakom min ?sikt. Den "Morpho Dynamic" v?gliknande designen h?ller inte i praktiken efter min ?sikt f?r allm?n Adidas Gazelle Womens anv?ndning, l?ttv?gssp?r, men om du f?ljer Anton Krupicka, verkar han k?nna att de fungerar bra p? en rock. Skon ?r super flexibel och v?gformarnas tr?g skapar riktigt tunna omr?den som, of?rklarligt, inte har n?got ytters?lmaterial?!? SR har f?r avsikt att ha en rockplatta p? toppen av mellansolen men jag hade en verklig kampk?nsla som det tillf?rde mycket skydd mot skon. Liksom de flesta La Sportiva skor ?r yttersula och klibbighet fantastiskt medan det fortfarande ?r h?llbart. Till skillnad fr?n de flesta La Nike Air Max 2017 Femme Sportiva-skor, som vanligtvis har full yttersula, ?r v?gdesignen, inklusive gratuitous cutouts, inte ett bra val f?r vad som uppg?r till en teknisk mountain racing sko. Det skyddar inte bara foten super bra, mellansolen och gummi ?r ben?gna att bli f?rst?rda av stenar och skarpa f?rem?l. Denna design beh?ver g? enligt min ?sikt. Inte att det inte kan fungera n?gonsin, det ?r bara att skon skulle vara s? mycket mer m?ngsidig om den hade mer gummit?ckning och en mer standard, icke-v?gorienterad design. Faktum ?r att det skulle vara en j?tte kul mountain racing sko, om s? var fallet! Liksom de flesta La Sportiva skor ?r yttersula och klibbighet fantastiskt samtidigt som det ?r h?llbart. Till skillnad fr?n de flesta La Sportiva-skor, som vanligtvis har full yttersula, ?r v?gdesignen, inklusive gratuitous cutouts, inte ett bra val f?r Nike Air Max 90 Womens Black vad som uppg?r till en teknisk mountain racing sko. Det skyddar inte bara foten super bra, mellansolen och gummi ?r ben?gna att bli f?rst?rda av stenar och skarpa f?rem?l. Denna design beh?ver g? enligt min ?sikt. Inte att det inte kan fungera n?gonsin, det ?r bara att skon skulle vara s? mycket mer m?ngsidig om den hade mer gummit?ckning och en mer standard, icke-v?gorienterad design. Faktum ?r att det skulle vara en riktigt kul mountain racing sko, om s? var fallet! Lios kom ut 2013 och anv?nde konceptet La Sportivas Vertical K-sko, men i en mer traditionell paket. I huvudsak ?r Helios 2.0 och SR f?rblir relativt of?r?ndrade i sin k?rna j?mf?rt med originalet. Vissa ?vre ?ndringar och ?ndringar av gummif?reningar ?r de mest anm?rkningsv?rda. Eftersom SR och 2.0 ?r ganska lika ska jag granska dem tillsammans.
N?r det g?ller Nike Air Max 90 Mujer ?vre ?r SR och 2.0 n?stan identiska. Den ?vre ?r s?ker medan den fortfarande ?r ganska strumpliknande och passar vanligtvis typen av ?ktur och applikation La Sportiva g?r med med skon. De mest anm?rkningsv?rda skillnaderna ?r att 2,0 har ingen h?lr?knare (n?got som fungerar riktigt bra med den h?r skon) och 2.0 har speedlaces (som jag tog bort ... SR: s vanliga l?ssar fungerar mycket b?ttre och min distaste f?r speedlaces ?r k?nd f?r regelbundna Runblogger l?sare). Sammantaget ?r ?verdelarna ganska bra. La Sportiva tenderar att ?verkomplicera ?verdelar i on?dan med m?nga olika material och ?verlagringar, och det ?r inget undantag, men de st?r inte p? n?got s?tt. Dunt f?r en sko som du kommer att spendera mest av din tid i leror, sn? och allm?nt ot?cka f?rh?llanden . Det ?r grepp om allt annat ?n h?rd pack smuts och is ?r subpar. Nike Air Pegasus 92 Femme Homme Jag skulle rekommendera skon om du letar efter n?got att utf?ra p? isen utan att beh?va anv?nda metallspikar, ?ven v?gk?rningar, men om du letar efter en vintersp?rsko finns det b?ttre alternativ som listas ovan i det h?r inl?gget. Den goda nyheten ?r den ?vergripande utformningen och implementeringen av skon ?r bra och s? finns det en del m?jligheter att utnyttjas. Om Saucony kan redesignas med en full Everun mellansula och djupare klackar och antingen smartare genomf?ra Arctic Grip eller grus allt f?r att vara till f?rm?n f?r Ice Trek eller Mega Grip, skulle de ha en ganska sl?t vinterstigsko....